RC Urinary S/O Small Dog

Royal Canin Urinary S/O Small Dog kan opløse struvitsten og -krystaller der er dannet i urinvejene, og forebygger at stenene dannes igen, ved det lave indhold af magnesium og moderat indhold af protein af høj kvalitet.

Herudover giver den sure urin og øgede urinmængde et ugunstigt miljø for bakterier, hvorfor Royal Canin Urinary S/O Small Dog er velegnet som supplerende behandling til hunden med blærebtændelse (hunden skal altid samtidig behandles med antibiotika, når der er påvist bakterier).

Har din hund fået konstateret stuvitsten/-krystaller, skal den fodres med Royal Canin Urinary S/O i 5-12 uger. Hvis din hund har blærebetændelse skal den fortsætte på Royal Canin Urinary S/O Small Dog i 4 uger efter der ikke længere kan dyrkes bakterier fra urinen.

Hos ældre hunde bør nyrefunktionen tjekkes, inden opstart på Royal Canin Urinary S/O.

Royal Canin Urinary S/O Small Dog giver gør hundens urin sur (lav pH-værdi), hvilket opløser struvitsten og -krystaller. Herudover giver en sur urin et ugunstigt miljø for bakterier, og hæmmer derved væksen af bakterier i urinvejene.

Et øget indhold af natrium øger hundens drikkelyst, hvorved urinen bliver fortyndet og risikoen for udfældninger af krystaller nedsættes. Desuden giver den større urinvolumen også en bedre gennemskylning af blæreren.

RSS (Relative Supersaturation) er et mål for urinenes potentiale for at danne krystaller og urinsten. Jo lavere tallet er, des mindre er risikoen for urinvejssten og -krystaller. Alt foder kan gives et RSS tal, efter hvilken urin hunden producere når den fodres med foderet. Royal Canin Urinary S/O Small Dog har et lavt RSS tal, hvilket mindsker risikoen for udvikling af urinvejssten.

Små hunderacer har større risiko for at få tandsten, og deraf følgende tandsygdomme. Derfor indeholder Royal Canin Urinary S/O Small Dog pentanatriumtrifosfat som binder calcium i spyttet, og mindsker dannelsen af tandsten.

Royal Canin Urinary S/O Small Dog er velegnet til:

* opløsning af struvitsten i urinvejene

* supplerende behandling af bakteriel blærebetændelse (cystitis)

* behandling at tilbagevendende problemer med struvit- eller calciumoxalatsten

* indtil typen af urinvejssten og -krystaller er diagnostiseret, bør man fodre med Royal Canin Urinary S/O Small Dog (nogle typer af urinvejssten kræver et andet foder, men struvitsten er den hyppigst forkomne urinvejssten hos hunde).

Ris, majsmel, animalsk fedt, tørret fjerkræprotein, majsgluten, hydrolyseret animalske proteiner, mineraler, vegetabilske fibre, sojaolie, fiskeolie, frugto-oligosakkarider (FOS), tegetesekstrakt (luteinkilde).

Posen findes i tre størrelser: 1,5 kg, 4 kg og 8 kg.

disableadd 100 0 string(3) "100" int(0) int(100) bool(false)