Cystophan til kat

Nogle studier viser at op mod 90% af de katte der viser symptomer på blærebetændelse, hverken har vækst af bakterier eller blæresten i urinvejene. Derimod har de problemer med en sygdom der kaldes idiopatisk cystitis. Det er en urinvejslidelse som for katten føles helt ligesom om den havde blærebetændelse, og som også giver de samme symptomer (inkl. blod i urinen), men som altså hverken skyldes bakterier eller sten. Derimod mener man at stress er den største udløsende faktor for idiopatis cystitis hos katte. Næsten 50% af de katte der har haft idiopatisk cystitis, får det igen indenfor det næste år. Cystophan er det eneste produkt er der udviklet specielt til katte med idiopatisk cystitis.

Cystophan kombinerer 3 aktive ingredienser i en kapsel med lækker kyllingesmag:
N-acetyl-D-glucosamin (125 mg)

Blærevægen har en beskyttende hinde af glycosaminoglycaner (GAG). N-acetyl-D-glucosamin er en GAG byggesten, og hjælper dermed til at holde det beskyttende lag ved lige.
Hyaluronsyre (10mg)

Hyaluronsyre danner gitteret/"stiladset" for det beskyttende glycosaminoglycanlag (GAG).
L-tryptophan (37,5 mg)

L-tryptophan er en aminosyre der omdannes til serotonin i kroppen. Serotonin er en neurotransmitter der regulere humør og stress i hjernen. L-tryptophan har vist sig at reducere stressrelateret adfærd og angst hos katte.

Brugsvejledning:

Kapslerne kan gives hel eller åbnet, og indholdet drysses på foderet.
Administrer kapsler så lænnge, som det anses for at være nødvendigt (vi anbefaler minimum 2 måneder efter katten er blevet symptomfri) eller som anvist af din dyrlæge.

Dosering:

Katte på op til 3 kg: 1 kapsel dagligt.

Katte der vejer over 3 kg: 2 kapsler dagligt.

Dåsen indeholder 30 kapsler.

disableadd 104 0 string(3) "104" int(0) int(104) bool(false)