RC Derma Anallergenic Hund 8 kg

Royal Canin Anallergenic er et foder der er udviklet til hunden med foderallergi eller foderintolerance.

Royal Canin Anallergenic har i et studie (se illustration under produktbillederne) vist sig at mindske symptomerne fra huden (kløe og rødme) mere end andre fodertyper med hydrolyseret protein (traditionelt allergifoder). Dette skyldes blandt andet at proteinkilden i Royal Canin Anallergenic stammer fra hydrolysat af fjer (indeholder udelukkende amonosyrer og oligopeptider, kulhydrat kilden stammer fra ren stivelse, indholdet af antioxidanter og indgredienser der styrker huden (se nedenfor).

Egenskaber ved Royal Canin Anallergenic:

Når en hund har foderallergi, reagere den på proteinerne i tarmen. Bliver proteinerne tilstrækkeligt små bliver de til frie aminosyrer, hvilket kroppen ikke reagere på. Royal Canin Anallergenic proteinkilde strammer fra hydrolysat af fjer, en proteinkilde, som indeholder udelukkende frie aminosyrer og oligopeptider med meget lav molekylevægt.

Som kulhydratkilde er der anvendt ren stivelse i stedet for kornprodukter.

En kombination af nicotinamid, inositol, histidin og pantothensyre styrker hudbarrieren og er med til at mindske hudens fugttab.

Indholdet af antioxidanter bekæmper de frie radikaler og mindsker det oxidative stress på kroppen.

Royal Canin Anallergenic er velegnet:

* Som eliminationstest (test om hunden har foderallergi, fodres 8 uger udelukkende med Royal Canin Anallergenic for at se om symptomerne lindres)

* Til hunde med foderallergier (både til hunde med symptomer fra huden og mave-/tarmsystemet)

* Til hunde med foderintolerance

* Til hunde med kronisk tarmbetændelse (IBD)

Royal Canin Anallergenic bør ikke anvendes til drægtige og diegivende tæver, til hunde i vækstperioden (hvalpe) eller til hunde med bugspytkirtelbetændelse (pancreatitis).

Majsstivelse, hydrolyserede fjer med meget mav molekylevægt (kilde til L-aminosyrer og oligopeptider), kopraolie, soyaolie, mineraler, vegetabilske fibre, cikorie, frugto-oligosakkarider (FOS), fiskeolie, mono- og diglycerider af fedtsyrer esterificeredet med citronsyre, animalsk fedt, tagetesekstrakt (luteinkilde).

Royal Canin Anallergenic findes i to størrelser:

Pose med 3 kg.

Pose med 8 kg.

disableadd 65 3 string(2) "65" int(3) int(62) bool(false)